Strona główna
Serdecznie witamy! break

Oddział VI - Pszczółki

 

   Oddział VI - Pszczółki

 

 


 

Witamy dzieci i rodziców na stronie internetowej nasz

ego przedszkola.

Bardzo cieszymy się, że możemy, przynajmniej wirtualnie, spotykać się, bawić i uczyć.

W zakładce „e-dziecko – zabawy popołudniowe” zamieszczać będziemy propozycje rozmaitych zabaw. 

            Mamy nadzieję, że przyniosą one duuużo radości dzieciom i rodzicom Smile

 

 

Wtorek – 26.05.2020

Temat dnia - „Święto Mamy i Taty”


1. „Masażyk dla mamy”

 Zaproponuj mamie relaks, ułóż ją wygodnie i pomasuj jej plecy wg instrukcji:

 Placek mamy.

 Mama placek ugniatała, (naciskasz plecy mamy płasko ułożonymi dłońmi)
wyciskała, wałkowała. (ściskasz mamę za boki, przesuwasz płasko obie dłonie jednocześnie)
raz na prawo, raz na lewo (przesuwasz dłonie w odpowiednich kierunkach)
Potem trochę w przód i w tył,
żeby placek równy był.
Cicho… cicho… placek rośnie (nakrywasz mamę rękoma lub całym ciałem)
w ciepłym piecu u mamuni.
A gdy będzie upieczony (pogłaszcz mamę po plecach)
każdy brzuch zadowolony.


2. Zabawa „Moja mama umie…”

Dokończ zdanie i wymień wszystko co potrafi mama.

„Moja mama jest wesoła, gdy…”

„Moja mama jest smutna, gdy...”

„ Jestem smutny, gdy…”

„Jestem wesoły, gdy…”


3. Czy robiłeś/robiłaś kiedyś śniadanie dla swojej rodziny?

Znalazłam fajną propozycję i zaraz Tobie pokażę:

"Kwiatek śniadaniowy"

Potrzebne będą: plasterki wędliny, zielony ogórek, pomidor, plasterki żółtego sera, serek mozzarella, sałata, kabanos

- jeżeli nie masz któregoś ze składników, to nic nie szkodzi, na przykład zamiast kabanosa może być cienko pokrojona papryka. Wszystko zależy od Twojej wyobraźni.

I jeszcze jedna, ważna uwaga - poproś dorosłych o pokrojenie składników.


 

4. Teraz podam Ci kilka nazw przedmiotów, a Ty pomyśl, do kogo mogą należeć - do taty czy do mamy. Będą wśród nich też takie przedmioty, które należą i do taty, i do mamy. Wtedy powiedz o tym.

    * Teczka

    * Torebka

    * Wiertarka

    * Pompka

    * Klucze

    * Szminka

    * Smartfon

    * Kapcie

    * Sukienka

    * Smoking (sprawdź, co to jest)

    * Wkrętak

Teraz te wszystkie wyrazy wymów głośno, dzieląc je na sylaby. Wysłuchaj też i powiedz, jaką głoskę słyszysz na początku i na końcu wyrazu.


5. Wybierz dowolną kartę pracy:

                                                                          

                                                            

Pozdrawiam i życzę miłego dnia - pani Danka Smile

 

----------------------------------------------------------------------------

Piątek – 22.05.2020

Temat dnia - „Ekologicznie w teatrze”

 

1. Wykreśl nazwy obrazków:


  2. „Jaki jest król, jaki jest smok?” – wskazywanie cech charakteru.  

        Dziecko podaje cechy charakteru (stosowanie przymiotników), które pasują do poszczególnych postaci.

Król – sprawiedliwy, dostojny, mądry, litościwy, dobry, rozsądny

Królowa – piękna, mądra, dobra, wesoła

Rycerz – odważny, sprytny, waleczny, silny

Czarnoksiężnik – tajemniczy, mądry, sprytny, przebiegły

Smok – olbrzymi, głodny, zły, straszny, zielony, groźny

 

3. Karta pracy

1 – przelicz marionetki i pokoloruj okienko z właściwą cyfrą

2 – kodowanie wg instrukcji

3 – otocz pętelką cień kolorowej baletnicy

 


 

4. Emocje - gra interaktywna - „Jak się czujesz”

https://view.genial.ly/5ec4ddb08e243b0d5a340a56

 

5. Rodzicu - jak zmęczyć siedzące w domu dzieciaki?

Dać im kilka poduszek, a gwarantuję

Wam, że po pół godzinie będą miały dość :)

https://www.youtube.com/watch?v=j4EiXelSTkI

 

Wspaniałego weekendu Wam życzę - pani Danka Smile

 

------------------------------------------------

Środa – 20.05.2020

Temat dnia - „Dni tygodnia”

 

1. Karta pracy, cz. 4, s. 37.

Przeczytaj zdania samodzielnie lub z pomocą rodzica.

 

To jest scena. Tu stoi aktor – smok i aktorka – motyl.

A to dekoracje i kurtyna. Brawo! Brawo! Jaki zdolny ten aktor.

Ja, mama, tata, mała Ola i Tomek lubimy teatr. Teatr jest wspaniały.

 

2. „Co zapamiętałeś” – ćwiczenie pamięci wzrokowej.

Rodzic prezentuje dziecku ilustrację z dużą ilością szczegółów.

Następnie zasłania ilustrację. Dziecko wymienia nazwy rzeczy, które udało się mu zapamiętać


3. Zabawa interaktywna - kodowanie - sudoku

https://view.genial.ly/5eb95b807792c20d16619660

 

4. Domowy Teatrzyk to propozycja zabaw kreatywnych dla dzieci.

To propozycja twórczych zabaw, które prowokują rozwój dziecka i zachęcają do działania. Kilka

prostych pomysłów na zabawy teatralne z dzieckiem, które pomogą rozwinąć postawę twórczą i

zachęcą do aktywności. To pomysł na teatr w domu, ale także propozycje działań do wykorzystania

podczas zajęć teatralnych. W tym odcinku zabawy naśladowcze, wprawki pantomimiczne            i etiuda teatralna.

https://www.youtube.com/watch?v=ylqG4rVl4Ys

 

5. Połącz obrazek z podpisem:

 

 

     Trzymajcie się zdrowo Pszczółki - pani Danka Smile

------------------------------------------------------------------------------------------

Wtorek – 19.05.2020

Temat dnia - „Za górami, za lasami...”

 

 

1. Posłuchaj piosenki Eweliny Depty “Podróż do krainy bajek”

https://www.youtube.com/watch?v=yFcvIKAnFZE

 

2. Zapraszam na filmik "W świecie teatru"

https://www.youtube.com/watch?v=T9dcrQaeKds

 

3. Karta pracy, cz. 4, s. 36.

Dorysuj koraliki, aby razem było ich tyle, ile wskazuje cyfra.

Wpisz brakujące cyfry w działaniach.

 

4. Bajkowe zagadki:

Odpowiedzi na zagadki powinny się rymować Smile


  • Krasnoludek jest malutki, tak, jak wszystkie ..... (krasnoludki)

  • Kto z krasnalami w tym domku mieszka? To oczywiste: królewna .......(Śnieżka)

  • Kto był dobry dla Kopciuszka? Matka Chrzestna, czyli .... (wróżka)

  • Czerwony Kapturek do babci wędrował, a wilk się zaczaił i za drzewem ..... (schował)

  • Groźna Baba Jaga domek ma z piernika. Kto ją w lesie spotka, niech do domu .... (zmyka)

  • Gdy kot buty dostał, Janek księciem ...... (został)

  • Rzecz to znana, całkiem pewna, że Pinokio powstał z ..... (drewna)

  • Jest malutka jak laleczka, ma na imię ..... (Calineczka)

 

5. Zabawa – Wróżka:

Na dźwięk dowolnej muzyki dziecko tańczy,

podczas przerwy w muzyce rodzic wypowiada zaklęcie

i zamienia dziecko w zwierzątko – dziecko naśladuje je.

 

6. Karty pracy

Miłego dnia dla Pszczółek - pani DankaSmile

-----------------------------------------------------------------

Poniedziałek – 18.05.2020

   Temat dnia - ,,Poznajemy pracę aktora"

 

1. „Pająk łapie muchy” – zabawa orientacyjno - porządkowa. Wyznaczona osoba jest pająkiem.

Pozostali uczestnicy to muchy, które poruszają się swobodnie po pomieszczeniu. Na hasło  „pająk idzie”

– dzieci lub dorośli (muchy) stoją nieruchomo. Muchę, która poruszy się pająk zabiera do sieci

(wyznaczone miejsce  w pomieszczeniu).

 

2. Rozwiązywanie zagadek.

W lesie zbieram kwiatki, wilka się nie boję. Zrobię kilka skoków i przed domkiem babci stoję.  
  (Czerwony Kapturek)

 

Jesteśmy różowe, po cztery nóżki mamy. I wspaniały domek przez jedną z nas zbudowany. 
  (Trzy świnki)

 

Jestem chłopcem z drewna, wszyscy mnie tu znają. Gdy zaczynam kłamać, na mój nos spoglądają.

(Pinokio)

 

„Jaką  bajkę lubisz najbardziej?” – wypowiedzi dzieci. Dzieci podają tytuł bajki,

którą lubią najbardziej i uzasadniają swój wybór.

 

3. Kolorujemy trzy świnki, link do kolorowanki:

https://www.kolorowankimalowanki.pl/rysunke-%C5%9Bwinki-trzy_1070506.html

trzy świnki

 

4. „Co słyszysz na końcu słowa?” – zabawa słowna. Rodzic rozpoczyna zabawę podając dowolne słowo.

Dziecko określa jaka głoska jest na końcu słowa i podaje słowo rozpoczynające się na taką samą głoskę.

 

Miłego dnia życzy Pani Ewa :)

 

---------------------------------------------------------------------------

                                       Piątek – 15.05.2020

                               Temat dnia - „Najpiękniejsza muzyka”

 

1. Karta pracy, cz. 4, s. 33.

Pokoloruj pola tak, aby powstały z nich litery F.

 

2. Zabawa ruchowa z zastosowaniem papieru (gazety) „Wiatr, wichura, wietrzysko"

• dźwięki ciche: dziecko porusza się po gazecie całym ciałem w sposób delikatny, tak aby

   gazeta cichutko szeleściła

• dźwięki zagrane głośniej: dziecko porusza się nieco mocniej

• dźwięki bardzo głośne: dziecko porusza się gwałtownie

• ugniatanie papierowych kul i rzucanie ich do kosza

 

3. A może zagrasz Wlazł kotek na płotek na pianinku online?

Pianinko online otworzysz klikając w link poniżej

https://kidmons.com/game/piano-online/

 

4. Zabawy muzyczne z cyklu "Zabawy dywanowe" – do wyboru

https://www.youtube.com/watch?v=4XPgOLV-5ls

https://www.youtube.com/watch?v=D6IK5J7jl20

https://www.youtube.com/watch?v=FBM-o-jqsLg

 

     Wspaniałego weekendu dla Pszczółek - pani Danka Smile

------------------------------------------------------------

                                 Środa – 13.05.2020

                                          Temat dnia - „Liczymy motyle”

 

1. „Dźwięki natury” – ćwiczenia artykulacyjne

 

Galerie zdjęć w trakcie przygotowywania. Zapraszamy wkrótce!

« Powrót

Przedszkole nr 1 w Złotowie

ul. Grochowskiego 14, 77-400 Złotów
NIP: 767-169-88-76
tel. +48 67 263 3358
E-mail: p1@przedszkola-zlotow.pl