Strona główna
Serdecznie witamy! break

Oddział II - Żabki

 

Oddział II - Żabki

 

zaba

   

 

 

 

 

14 maja 2020r. nauczycielka Elżbieta Jaster

 

 Dzisiaj czas na zagadki o zwierzętach egzotycznych, słuchajcie uważnie!

 

Jest królem, lecz nie w koronie,

ma grzywę, choć nie jest koniem.

 

Kot ogromny, pręgowany,

bywa w cyrku tresowany.

 

Chociaż zawsze trąbę nosi,

nikt o koncert go nie prosi.

 

Jest wielki, garbaty, lecz może jak tragarz

dźwigać na plecach bardzo ciężki bagaż.

 

Chociaż ma torbę, nie jest listonoszem.

W swej torbie na brzuchu, własne dzieci nosi.

 

Gdy zobaczysz ją w ZOO, robi ci się wesoło,

skacze, broi, miny stroi, ludzi wcale się nie boi.

 

To zwierzę żyje nad Nilem,

a w paszczy zębów ma tyle,

że nawet, gdy leży grzecznie

liczyć je jest niebezpiecznie.

 

Mieszka w ZOO zwierzak duży,

chyba z tysiąc kilo waży.

Paszczą kłapiąc niby bramą

i wciąż nudzi się tak samo.

 

Biało-czarna, czarno-biała

jest sierść tego zwierza cała.

Choćby lało tak jak z cebra,

zawsze w paski jest …

 

Wśród zwierząt najdłuższą ma szyję,

więc pewnie nie często ją myje.

Na sierści ma plamy wzorzyste,

wprost z drzew zrywa liście.

Trudne były zagadki? Myślę, że dałyście radę! W nagrodę zapraszam Was na spotkanie z Bingiem, który pokaże jak kocha zwierzęta, nie tylko duże, ale i te małe.

 

https://www.youtube.com/watch?v=epgXeMWaCJI

 

 

Środa- 13.05.2020r

Temat dnia: Bal na łące

1.
 Rodzicu przeczytaj dziecku opowiadanie  A. Sójki  pt.: „Niespodzianka biedronki.”

Na jednym skraju łąki stał ul. mieszkały w nim pszczoły. Na drugim skraju łąki było mrowisko. Mieszkały w nim mrówki. A na łące pod kwiatkiem żyła biedronka. Pszczoły przez cały dzień zbierały nektar z kwiatków, mrówki pracowicie budowały swoje mrowiska,
a biedronka wygrzewała się w promieniach słońca.

- Dlaczego nic nie robisz, biedronko? Powinnaś zbierać nektar – nektar  - mówiły  pszczoły.

- Przestań leniuchować. Buduj z nami mrowisko. Nie można cały dzień drzemać pod kwiatkiem – pouczały mrówki. Biedronka zaś siedziała pod listkiem i myślała …. Myślała tak długo, aż wymyśliła niespodziankę dla pszczół i mrówek. Poleciała najpierw do motyla.

- Motylu, motylu, pomożesz mi? – zapytała. Motyl obiecał pomóc. Następnie udała się do pasikonika – Pasikoniku, pomożesz mi? – zapytała. Pasikonik obiecał pomóc. Biedronka poprosiła także o pomoc świetliki i ślimaka, a potem wszyscy zabrali się do pracy. W czasie gdy pszczoły zbierały nektar, a mrówki budowały, mrowisko, oni rozwieszali girlandy pod listami łopianu i dekorowali polankę kwiatami. Kiedy już wszystko było gotowe, biedronka poleciała zaprosić pszczoły i mrówki … na wieli  bal! Wieczorem mieszkańcy łąki wesoło się bawili. Pasikonik przygrywał im do tańca, świetliki rozświetlały mrok, a ślimak – powoli, jak to ślimak – przygotowywał napoje.

- Niech żyje biedronka! – zawołały na koniec pszczoły i mrówki i odtąd nie namawiały jej już do zbierania nektaru albo budowania mrowiska.

2. Majka Jeżowska - Piosenka biedronki.mp4
https://www.youtube.com/watch?v=3SXftX6N1WE

3.Zwierzęta żyjące na łące
Pośród traw i kwiatów skaczą polne koniki i żaby. Nad łąką latają trzmiele, ważki, pszczoły
i motyle. Ile tu żuczków i biedronek!. Są też polne myszy, ślimaki i krety. Na łące zakłada swoje gniazdo ptak- czajka. Od czasu do czasu na łące pojawia się bocian.
Wiosną jest tu gwarno i kolorowo!

  

Źródło treści i zdjęć: http://www.wlaczpolske.pl/index.php?etap=10&i=1462 

 4. Ułóż puzzle gnilne – „Majowa łąka”

-  wersja łatwiejsza dla dzieci młodszych (4-elementy)
https://puzzlefactory.pl/pl/puzzle/graj/dla-dzieci/175034-wiosenne-kwiaty-puzzle

- wersja trudniejsza dla starszych dzieci ( 16 elementów)
https://puzzlefactory.pl/pl/puzzle/graj/krajobrazy/173924-t%C4%99cza

5. Ulep z plasteliny biedronkę

Życzę miłej zabawy i pozdrawiam Lucyna Pisula

 

 

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

7 maja 2020r. nauczycielka Elżbieta Jaster

 

 Witajcie „Żabki”, czy pamiętacie jak bawiliśmy się w ćwiczenia ortofoniczne, które usprawniały narządy mowy. Dzisiaj zapraszam Was na kolejne zabawy.

Zabawy artykulacyjne – rodzic czyta wiersz i zachęca dziecko do jego uzupełnienia:

  Jestem mały poliglota, bo rozumiem psa i kota,

  ptasi język także znam, zaraz udowodnię wam.

 

Kotek miskę mleka miał

Pysze było – miauknął …

 

Piesek pewnie też by chciał

Szczeka głośno…

 

Małej myszce ser się śni

Piszczy cicho…

 

Kurka zniosła jajek sto

Gdacze o tym…

 

Kaczka śliczne piórka ma

Kwacze dumnie …

 

Nad jeziorem żabek tłum

Kumka sobie…

 

Jak to dobrze kumie, kumie,

że ktoś po żabiemu umie.

 

Zabawy oddechowe – dziecko na dłoni ma piórko lub kawałek chusteczki papierowej lub płatka kosmetycznego, zadaniem dziecka jest wykonanie wdechu nosem i zdmuchnięcie z dłoni piórka  powietrzem wydychanym ustami. Ćwiczenie powtórzyć kilka razy.

Zagadki bez fonii – rodzic nie używając głosu, pokazuje za pomocą ułożenia warg, zębów i języka układ narządów mowy odpowiadający dźwiękom wydawanym przez różne zwierzęta.

 

Piosenka ”Na podwórku koło bramy”

https://www.youtube.com/watch?v=NPMi9mQqacM

 

A też niespodzianka  puzzle do ułożenia, ciekawe czy sobie poradzicie? Powodzenia!

https://puzzlefactory.pl/pl/puzzle/graj/zwierzeta/122403-farma-na-wsi

 

 

 

  Środa-06.05.2020

Temat dnia: Zwierzęta dorosłe i ich dzieci

1. Zwierzęta na wsi i ich młode: Włącz dziecku film „Zwierzęta na wsi część 1
(
odgłosy, zagadki, zadania)
https://www.youtube.com/watch?v=v4R2rkylrc0&t=224s

Obejrzyj ilustracje zwierząt z ich młodymi

   
  
Źródło ilustracji: http://zszppiatnica.szkolnastrona.pl/przedszkole/a,121,zwierzece-rodziny

2. „Kotek lubi mleko” – gimnastyka buzi i języka

Rodzicu  daj dziecku lusterko lub stań z nim przed lustrem. Dzieci robią miny:
smutnego kotka, głodnego, wystraszonego, zmęczonego, wesołego.
Rodzic zachęca dziecko do gimnastyki języka:

Głodny kotek szuka mleka – poruszanie językiem w górę, w dół oraz
w prawo, w lewo
Spragniony kotek pije mleko – szybkie dotykanie językiem, na przemian,
dolnej i górnej wargi
Najedzony kotek oblizuje się – wolne oblizywanie warg.

3. Kliknij w poniższy link i połącz mamy i ich młodymi
http://learningapps.org/watch?v=py7y3optt01

4. „Klacz i źrebię”- pokoloruj obrazek.
 
Kliknij w poniższy link i wydrukuj   kolorowankę, lub narysuj
 z dzieckiem dowolne zwierze z jego młodym z wiejskiego podwórka.


https://www.e-kolorowanki.eu/zwierzeta/maly-i-duzy-kon-kolorowanka/

5. Zbuduj z klocków konstrukcyjnych stajnie dla koni

Życzę miłej zabawy i pozdrawiam Lucyna Pisula

 

 

 

30 kwietnia 2020r. nauczycielka  Elżbieta Jaster

Zapraszam Was na krótki film z wesołego miasteczka, pewnie też byście się tak pobawili.

https://www.youtube.com/watch?v=ps5h8rKV0yM

 

A teraz razem z rodzicami pobawcie się w swoje  „Wesołe miasteczko

Metodą Ruchu Rozwijającego

 

Ćwiczenia kształtujące świadomość osoby, schemat ciała i przestrzeni

- zabawa  autoorientacyjna

Co można robić nudząc się? hmm…

Można na przykład ziewać aaa…

Albo cichutko śpiewać la la la la

Szurać nogami po podłodze szur, szur, szur

Leciutko klepać się po nodze klep, klep, klep

Albo podrapać się po głowie drap, drap, drap

Czy też pogłaskać się po brzuchu o tak!

Można też psikać jak z armaty a psik!

Rysować w powietrzu kwadraty raz, dwa, trzy

Bądź puknąć się palcem w czoło puk, puk, puk

I w powietrzu zrobić koło o tak!

Lub  - jeśli tylko wypada no, no

Połaskotać sąsiada gili, gili

I co? Z pewnością od tej chwili nie będziemy się nudzili!

- zabawa rączkami „Tomcio Paluch

Tomcio Paluch tańczy sam / ruch kciukiem/

Ram pam, pam ram, pam, pam

Teraz przyszedł tancerz inny /dołącza palec wskazujący/

Też w tańczeniu bardzo zwinny

I środkowy już do tańca jest gotowy

Teraz serdeczny chce tańczyć troszeczkę

Ja też, ja też mały palec woła

I tańczą leciutko raz dokoła, raz dookoła / obracamy nadgarstkiem/

Spacer do wesołego miasteczka:

- „wirujące filiżanki” – dziecko i rodzic kręcą się wokół osi w pozycji siedzącej

- „huśtawka” – rodzic siedzi za dzieckiem kołysze je do wiersza

Siedzimy razem w huśtawce,

dobrze się bawimy.

Wolno, szybko, coraz szybciej,

huśtamy się w tył i w przód.

w tył i w przód się bujamy,

Podnosimy, opuszczamy

a na koniec przytulamy.

- „karuzela z konikami” – rodzic klęku wozi na plecach dziecko

- „samoloty” – rodzic leży na plecach i na zgiętych nogach kołysze dziecko w górę, w dół, wysoko,  nisko

- „wyrzutnia rakietowa” – rodzic oparty o ścianę nogami odpycha dziecko

- „przepychanki samochodzików” – rodzic z dzieckiem siedząc na podłodze przepychają się plecami

- „kolejka górska” – rodzice trzymają dziecko za ręce i nogi i unoszą je w górę szybkim wyrzutem w bok.

Do zobaczenia!!!

 

Środa -29.04.2020
Temat dnia: Polak mały


1. Rodzicu kliknij na  poniższy link z wierszykiem:
 Kto ty jesteś? - Film edukacyjny dla dzieci - Lulek.tv

https://www.youtube.com/watch?v=58IaxG-4S3M

 
źródło: https://www.facebook.com

2.„ Jak orły”- Improwizacja ruchowa
Mamo, tato włącza muzykę  relaksacyjną https://www.youtube.com/watch?v=TCzWJCcB8kI,
dzieci 
wchodząc w rolę orłów swobodnie poruszają się po pokoju, „rozpościerają skrzydła”, „fruwają”. 
Gdy rodzic wyłącza muzykę, dzieci - orły przykucają i odpoczywają po długim locie. Zabawę
powtarzamy kilkakrotnie.


źródło: https://dinoanimals.pl/zwierzeta/najszybsze-ptaki-swiata-top-10/

3.Posłuchaj piosenkę pt.: „Jestem Polakiem”- Niezwykłe Lekcje Rytmiki

https://www.youtube.com/watch?v=plug6OIrxRM&t=63s

4. „Polskie dzieci”- pokoloruj kolorowankę, jeśli to możliwe wydruku ją, jeżeli nie to narysuj z dzieckiem małego Polaka lub Polkę


https://www.e-kolorowanki.eu/kolorowanki-lato/letnia-kolorowanka-do-druku/

Serdecznie Was pozdrawiam i życzę miłej zabawy Lucyna Pisula Smile

 

23 kwietnia 2020r. nauczycielka Elżbieta Jaster

Zabawy Metodą Ruchu Rozwijającego „Ptaki”

 - zabawa na powitanie – witają się rączki, lewa ręka, prawa ręka, obie naraz, nóżka lewa, prawa, obydwie

- zabawa w „ptaszki” – co ptaszki mają zamiast buzi, co ptaszki mają zamiast rąk, co mają zamiast pupy dzieci pokazują

- ptaszki skaczą

- ptaszki latają

- ptaszki dziobią

- „ptaszek fruwa” – rodzice trzymają dziecko za ręce, unoszą je jak najwyżej „frr”

- „ptaszki do karmników” -  ptaszki biegają, na sygnał „ćwir” chowają się w dziuplach / pod rodzicem który jest w klęku podpartym/

- „ptaszki w klatce” – dorosły obejmuje dziecko, które chce się wydostać z uścisku

- „ptaszek w górę” – dziecko siedzi skulone na podłodze, dorosły próbuje unieść je do góry

- „ nauka fruwania’ – dorosły z dzieckiem trzymając się a ręce chodzą w kółko, na sygnał ”frr” dziecko podskakuje unoszone do góry

- „ptaki fruwają wysoko i nisko” – dziecko trzyma chusteczkę i wymachuje wysoko, nisko

- „ptaki fruwają wolno, szybko” – wymachuje chusteczką powoli, szybko

- „ptaki fruwają głośno, cicho” – wymachuje chusteczka tak, aby nie było słychać  i aby głośno trzepotało

- „lot ptaków’ – rodzic i dziecko trzymają chusteczkę, podrzucają na niej papierowy ptaszek , nie może spaść

- „ptaki do gniazdka” – dziecko biega na sygnał „do gniazdka” chowa się pod chusteczkę

- masażyk – dziecko leży na brzuchu, rodzic naśladuje poruszanie się ptaków dużych i małych, wolno i szybko

 

Do zobaczenia!!!

 

Środa-22.04.2020

Temat: Dzień Ziemi


1.Rodzicu przeczytaj dziecku Przysięgę dla Ziemi 

Dzień Ziemi

Ziemio nie chcemy abyś była zniszczona,
chcemy abyś była cała zielona,
Więc przysięgę Ci składamy,
że zniszczyć ciebie nie damy

Ilustracja pochodzi ze strony: https://www.szkolneblogi.pl/

2. Zapytaj dziecko o czym był wierszyk
-Wytłumacz dlaczego należy dbać o czystość naszej planety 

3. Włącz dziecku piosenkę  pt.: „Nasza planeta” - Śpiewające Brzdące

https://www.youtube.com/watch?v=1MZovZPTP7I

4. Jeśli to możliwe proszę wydrukuj dziecku  kolorowankę ( kliknij w link poniżej, aby  wydrukować obrazek), jeśli nie to narysuj z dzieckiem duże zielone drzewo 

 https://www.e-kolorowanki.eu/kartki-okolicznosciowe/kolorowanka-ekologia-dzien-ziemi/

5.Zabawa ruchowa do piosenki pt.:  „Skaczemy biegniemy” – Wygibasy z naszej klasy 

https://www.youtube.com/watch?v=OZTYeTEZ2wA

Życzę miłej zabawy, pozdrawiam Lucyna Pisula

 

 

 

16 kwietnia 2020r. nauczycielka Elżbieta Jaster

 

Zapraszam Was do zabawy Metodą Ruchu Rozwijającego Weroniki Sherborne

Temat zajęć: „Muzyka”

 

- zabawa na powitanie -  pomachamy rączkami na powitanie, nogą lewą itp.

- „moje, twoje” zabawa w parach – rodzic mówi moja głowa, twoje ręce, dziecko pokazuje

- zabawa „na czym gram” – rodzic pokazuje, dziecko próbuje odgadnąć jaki to instrument

- „wystukiwanie rytmu” – dziecko leży na brzuchu, rodzic wystukuje jakiś rytm, dziecko powtarza

- „kołysanka – usypianka” – rodzic obejmuje siedzące przed nimi dziecko, kołysze się w różne strony / można włączyć relaksacyjną muzykę/

- kołysanie dziecka przez rodziców trzymając je za ręce i nogi

- masażyk – dziecko leży na brzuchu, rodzic gra na bębnach, gitarze, na cymbałkach – gra szybka i wolna

- „muzyczne przepychanki” – dzieci z dorosłymi przepychają swoje złączone dłonie, stopy

- „moja muzyka” rodzice z dziećmi naśladują różne odgłosy: mlaskanie, klaskanie, tupanie, parskanie, gra na policzkach, bębnienie po udach, brzuchu

- „tańcząca chusta” – dziecko trzyma chusteczkę, apaszkę, rodzic włącza muzykę, dziecko porusza się z nią: szybko, wolno, nisko, wysoko, w lewo, w prawo

- „karuzela” rodzic trzyma dziecko pod pachami i kręci wolno, szybko, wysoko, nisko, w lewo, w prawo

 Dziękuję!!!

 

Środa 15.04.2020
Temat: Noc w przedszkolu

1.Przeczytaj dziecku wiersz pt: „Marzenki” - Maciejka Mazan

Kiedy zasypiam,
przychodzą nocą
i razem ze mną
okropnie psocą!
Potrafią sprawić,                       
że łóżko lata
i fruną ze mną
dokoła świata.

Jak chcą, to zmienią
mnie w krokodyla,
co się po chwili
zmienia w motyla.
Do dziwnych krajów
mkną na wypady,
gdzie wodospady
są z czekolady.

Mieszkamy w igloo
albo w wigwamach.
Bawią się ze mną
nawet do rana!
To takie stworki
ze snu lub z drzemki.
Jak je nazwiemy?
Może Marzenki?

2. Rozmowa na temat wiersza. Przykładowe pytania:

– Kiedy pojawiają się Marzenki?
– Co robią Marzenki?
– Jak waszym zdaniem Marzenki mogą wyglądać?

3. Posłuchaj kołysanki „ Ach śpij kochanie”
https://www.youtube.com/watch?v=VEIE5u0BNk0

4. Zapytaj dziecko czy coś mu się śniło. Poproś, aby  opowiedziało swój sen i go narysowało.

5. Zabawy ruchowe z poduszkami
https://www.youtube.com/watch?v=j4EiXelSTkI


Życzę miłej zabawy i pozdrawiam pani Lucyna Pisula

 

 

9 kwietnia 2020 r. nauczycielka Elżbieta Jaster

 

Dzień dobry Rodzice i Dzieci!

Nadchodzi Wielkanoc, będą to święta inne niż zawsze, na ten czas życzę wszystkim Rodzicom, Dzieciom, Rodzinom dalekim i bliskim  dużo zdrowia,      spokoju i do szybkiego zobaczenia.

 

Przygotowałam dla Was kilka zabaw Metodą Ruchu Rozwijającego

- zabawa „Kaczuszka”

Stuk, stuk, stuk moja ręka lewa

Stuk , stuk, stuk moja ręka prawa

Stukam nimi głośno, wyklaskuję brawa

Tup, tup, tup moja lewa nóżka

Tup, tup, tup moja prawa nóżka

Tupię nimi głośno

Chodzę jak kaczuszka

 

- zabawa „To ja”

Rączki robią klap, klap, klap

Nóżki tupią tup, tup, tup

Tutaj swoją główkę mam

A na brzuszku bam, bam, bam

Buzia robi am, am, am

Oczy patrzą tu i tam

Tutaj swoje uszy mam

A na nosku sobie gram

 

- „turlanie jajek” rodzic turla dziecko po podłodze

- „stos jajek” rodzice przenoszą dziecko trzymając je za ręce i nogi

- „w koszyczku” rodzice przenoszą dziecko w kocu

- „kłótnia jajeczek” przepychanki dzieci z rodzicami

 

Zabawy relaksacyjne

Pewna pani malowała pisanki – dziecko leży na brzuszku, rodzic rysuje po pleckach

Pierwsza pisanka była w paseczki

Druga pisanka była w kropeczki

Trzecia pisanka była w zygzaki

A czwartą pisankę zdobiły ptaki

Piąta pisanka była zamazana

A ta pani to moja mama.

 

Maluj jajka, maluj farbą

Te we wzorek, te w krateczkę

Maluj każdą pisaneczkę

Maluj kropki, gwiazdki, kreski

Tu zielone, tam brązowe

Maluj wzory pisankowe.

Stary niedźwiedź mocno śpi i o świętach śni

Śniła mu się pisaneczka, ta co cała jest w kropeczkach

Była też w paseczki i w wesołe krateczki

Ta w malutkie ślimaczki i żółciutkie kurczaczki

Wesołych Świąt!

 

 

Środa 08.04.2020r
Temat: Jajko jakie jest w środku?  

1. Proszę przeczytaj dziecku bajeczkę Agnieszki Galicy
„Pisankowa bajeczka”

Zajrzały wróbelki do kurnika i zobaczyły, że kura zniosła cztery jajka.
– Ko- ko-ko – zagdakała. – Leżcie tu cichutko.
I poszła szukać ziarenek na podwórku. Ale jajka myślały, że są mądrzejsze od kury. Turlały się i postukiwały skorupkami, aż usłyszał je kot.
– Mrau – powiedział. – Będzie z was pyszna jajecznica.
– Nie, nie! – Trzęsły się ze strachu jajka. – Nie chcemy na patelnię!
– Uciekajcie – ćwierkały wróbelki. – Schowajcie się przed kotem.
– Nie dam się usmażyć! – zawołało pierwsze jajko i poturlało się przed siebie. Po chwili wróciło i zaśpiewało wesoło:
Jestem czerwone w czarne kropeczki, nikt nie zrobi jajecznicy z takiej biedroneczki.
– Co ci się stało? – pytały pozostałe jajka.
– Pomalował mnie pędzelek kolorową farbą i już nie jestem zwykłym jajkiem, tylko wielkanocną pisanką. Drugie jajko też poturlało się do pędzelka i rzekło grubym głosem:
To nie jajko, tylko tygrys, nie rusz mnie, bo będę gryzł. Teraz wyglądało jak pisankowy tygrys w żółto-czarne paski.
– Brawo! – ćwierkały wróbelki.
– I ja też, i ja też! – wołało trzecie.
Trzecie jajko wróciło całe zieloniutkie i pisnęło:
- Jestem żabką, każdy to wie. Czy ktoś zieloną żabkę zje? Nie!
Trzy pisanki były bardzo zadowolone. Czwarte jajko zbladło ze strachu.
– Pospiesz się! – ćwierkały wróbelki. – Kot idzie.
– Tylko jedno jajko? – mruczał kot. – Ugotuję cię na twardo.
Jajko ze strachu trzęsło się tak, że skorupka zaczęła mu pękać.
– Ojej, ratunku! – wołały przerażone wróbelki. – Teraz na pewno kot cię zje.
– Trach- trach-trach! – skorupka pękła na małe kawałki i... wyszedł z niej żółty kurczaczek.
Zamrugał czarnymi oczkami i zapiszczał:
- Wielkanocna bajka, wyklułem się z jajka!
A wróbelki zaćwierkały, że „w świątecznym koszyku jest pisanek bez liku”.

2. Zapytaj dziecko o czym była bajeczka.
3. Zabawa orientacyjno-porządkowa „ Na podwórku”
Dziecko swobodnie biega w różnych kierunkach. Zatrzymuje się na hasło: Kurki!  chodzą powoli,  machają skrzydełkami (ruchy szeroko rozłożonych rąk ) i mówią: ko, ko ,ko. Znowu biegają na hasło Koguty! stają na jednej nodze i wołają: Kukuryku!. Po chwili  biegają i na hasło: Kurczęta! Przykucają i popiskują: Pi, pi pi.  

4. Posłuchaj piosenki „Święta z jajkiem i zającem”
https://www.youtube.com/watch?v=xAhMOdXuujg&t=25s

Z okazji Świąt Wielkanocnych życzę

Wam drodzy Rodzice i dzieci , 

aby te święta
wniosły do Waszych serc
wiosenną radość i świeżość,
pogodę ducha, spokój, ciepło i nadzieję.

życzy:Lucyna Pisula

 

2 kwietnia 2020 r.  nauczycielka Elżbieta Jaster

 

Witam serdecznie „Żabki” i Duże i Małe zapraszam do wspólnej zabawy dzisiaj Metodą Ruchu Rozwijającego Weroniki Sherbone. Jest to metoda oparta na prostocie i naturalności, można stosować ją praktycznie w każdych warunkach, a ćwiczenia uzależnione są od fantazji i pomysłowości ćwiczących. Metoda ta wywodzi się z naturalnych potrzeb dziecka, które zaspakajane są  w kontakcie    z osobą dorosłą. Ćwiczenia ruchowe realizowane w atmosferze zabawy rozwijają u dziecka aktywność, spontaniczność, zainteresowanie otoczeniem, daje mu możliwość przeżycia radości i dzielenia jej z innymi.

 

Ćwiczenia kształtujące świadomość osoby, schemat ciała i przestrzeni:

- „witamy części ciała” rodzic i dziecko dotykają części ciała i wymawiają „witamy….” następnie wykonują  gesty na powitanie np. rączki machają, nóżki tuptają itp.

- „spotkanie” dziecko z dorosłym  stoją naprzeciw siebie i dotykają się nazywanymi częściami ciała np. spotkały się nóżki, spotkały się brzuszki

- „do czego to mam” dzieci pokazują części ciała i wykonują odpowiednie gesty np. nóżki do biegania, rączki do rysowania

- pełzanie na plecach, brzuchu

- „pływanie na brzuchu”, „pływanie na plecach”

 

Ćwiczenia oparte na realizacji z „Z”:

- „turlanie piłki” rodzic turla leżące na podłodze dziecko

-„obracanie piłki” rodzic obraca popychając za zgięte kolana siedzące na podłodze dziecko

- „podskakująca piłeczka” rodzic stoi twarzą do dziecka, trzyma go za ręce, dziecko podskakuje najpierw nisko, później coraz wyżej

Ćwiczenia oparte na relacji „przeciwko”:

- „sklejone piłeczki” dziecko z rodzicem siedzą w kółku mocno przytulając się do siebie , pozostali uczestnicy zabawy próbują ich rozdzielić

- „piłka przyklejona do nogi” dziecko trzyma rodzica za nogę i stara się jak najdłużej wytrzymać, rodzic porusza się po mieszkaniu

- „piłka kręci się wkoło” jeden z uczestników leży na podłodze, pozostali starają kręcić go w koło

Ćwiczenia oparte na relacji „razem”

- „piłka duża, piłka mała” rodzic trzyma za ręce dziecko i robią małą piłkę zbliżają się do siebie i dużą oddalają się od siebie

- „piłka obraca się w jedną i drugą stronę” rodzic trzyma dziecko za rękę i obracają się , najpierw powoli potem szybciej

- „piłka w kocyku” rodzice trzymają w rękach koc lub duży ręcznik,  dziecko        w środku, unoszą je do góry, opuszczają w dół, kołyszą

 

Masażyk:

Dziecko leży na brzuchu , rodzic rysuje na plecach:

- małe piłki, małe kółka

- duże piłki, duże koła

- piłeczka skacze, uderza opuszkami palców

- piłka skacze, uderza lekko pełną dłonią

- piłka kręci się w jedną i drugą stronę, dłoń zwinięta porusza się szybko i wolno  w jedna i drugą stronę, rysując małe i duże koła

 

Dziękuję! Uważajcie i dbajcie o siebie!

 

 

 

01.04.2020- środa

 

Temat dnia: „Zęby”

CZYŚCIOCHOWO

Rodzicu ta część zajęć  jest z Programu edukacyjnego Czyściochowe Przedszkole, jak sama nazwa mówi będzie tu mowa o czystości. W obecnej sytuacji bardzo ważna sprawa!

 

 1. Mamo ,Tato przeczytaj dziecku opowiadanie pt.: „Królik Higienek kontra Ząbiaki”

Królik Higienek zatrzymał się i radośnie wziął szczoteczkę do zębów, nałożył pastę do zębów na szczecinę, włożył szczoteczkę do buzi…

 

Myślicie, że mył zęby?

Otóż nie... Królik zamiast myć… ciumkał smakowitą pastę.

Szczoteczka w jego buzi niespodziewanie ożyła. Zaczęła się wiercić…

— Ojej, Higienku, co ty robisz? — zawołała i wyleciała z jego buzi.

Szczocia była wyraźnie zszokowana zachowaniem królika.

— Higienku, nie mogłam się ruszać. W dodatku połknąłeś Pastka, wiesz?

— Połknąłem Pastka? Jaaaa? — zdziwił się królik.

— Tak, ty. Przecież jesteśmy twoimi kumplami, a kumple sobie tak nie robią, co nie?!

— Yyyy — Speszył się królik. Szczocia pomogła mu jednak wybrnąć z sytuacji i zapytała:

— Nie chciałbyś mieć białych czystych zębów jak inne Czyściochy? – i zaraz zaproponowała — Pokażemy ci z Pastkiem zabawę w wypędzanie Ząbiaków. Wymieciemy je razem?

— Jasne! Ale gdzie one są? – zapytał, trochę zdziwiony całą sytuacją królik.

— Jak to gdzie? Na twoich zębach — odpowiedziała Szczocia.

Higienek otworzył buzię, jak to się robi podczas wizyty u dentysty.

— Aaaaa. — powiedział głośno i przyjrzał się dokładnie swojemu uzębieniu w lustrze.

No tak, łobuzowały tam Ząbiaki… właściwie całe mnóstwo Ząbiaków i ewidentnie nie miały dobrych zamiarów. Wierciły, gryzły i wylewały żrący kwas wprost na szkliwo, powierzchnię ochronną zębów królika.

Higienek wyraźnie się przestraszył.

— Higienku — zaproponowała Szczocia — Złap mnie ostrożnie za rączkę… — Szczoteczka sama wleciała w łapki królika — I nałóż odrobinę pasty.

— Rób koliste ruchy i masz na zabawę aż trzy minuty!

— Bo widzisz, gdy uzbieramy dużo piany, to ząbiaki wypluwamy! — dodał dumny ze swej roli Pastek. I razem zawołali:

— Do szczotkowania gotowi, start!

Higienek długo i dokładnie (czyli z każdej strony, kolistymi ruchami) umył zęby. Na koniec wypluł wszystkie Ząbiaki wraz z pianą do zlewu.

— Wygraliśmy! — z radością zauważył królik.

— Wszyscy mogą teraz podziwiać twój piękny uśmiech. — z podziwem dodał Pastek.

— Zgrana z nas drużyna! — przyznała Szczocia.

— Ząbiaki nie miały żadnych szans! — nieskromnie zauważył Higienek.

Królik, Szczocia i Pastek wznieśli okrzyk zwycięskiej drużyny: — Zębastycznie!

2. Zabawa ruchowa przy piosence „ Higiena”
link do piosenki:
https://www.youtube.com/watch?v=QaFHWfeVI6A
Dzieci tańczą wg własnego pomysłu przy piosence. Na przerwę w muzyce obrazują ruchem czynności wymienione przez rodzica wg instrukcji:
 • Pokaż jak myjesz buzię
• Pokaż jak myjesz zęby
• Pokaż jak myjesz szyję
• Pokaż jak myjesz ręce
• Pokaż jak się czeszesz

3. Obejrzyj bajkę o Myszce w Paski i zasadach higieny pt.: „ Jak pielęgnować zęby”

https://www.youtube.com/watch?v=rTB9z-pOtmw

            Życzę przyjemnej zabawy i  pozdrawiam pani Lucyna Pisula 


26 marzec 2020 r. nauczycielka Elżbieta Jaster

 

Drodzy Rodzice i Dzieci!

Mam nadzieję, że wszyscy przestrzegacie zakazu wychodzenia z domu, dlatego niespodzianka dla Was, przesyłam linkhttps://coneixelriu.museudelter.cat/en/birds.php

Posłuchajcie wspólnie z pociechami co słychać za oknem – cieszcie się wiosną  w domu.

 

Zabawa słuchowo – artykulacyjna „Ptasia rodzina”, rodzic czyta historyjkę            o przyjęciu u pani Kury, dziecko kiedy usłyszy nazwę ptaka wstaje i demonstruje jego głos /rodzic pomaga/

    Na przyjęciu u pani Kury i pana Koguta zebrała się cała ptasia rodzina. Kura z radością pełniła rolę gospodyni. Witała wszystkich dobrym słowem. Bocianowi powiedziała, że ma piękny biało-czarny fraczek. Zwróciła uwagę na nowe korale indyka. Pogawędziła z gołąbkami o ich nowym mieszkaniu na wieży ratusza. Uśmiechnęła się radośnie do przechodzących obok przyjaciółek kaczki i gąski.

Kiedy pocieszała zamartwionego chorobą synka wróbla, przyszedł kogut              z wiadomością, ze kolacja gotowa. Kura zaprosiła gości na poczęstunek. Zastanawiała się dlaczego nie ma wrony i kukułki. W tym momencie otworzyły się drzwi i stanęły w nich obie spóźnialskie. Wszystkie ptaki zasiadły do stołu.

 

Zabawa oddechowa „Piórka” rodzic siada naprzeciw dziecka, najlepiej przy stole, przed każdym leży piórko /jeżeli nie ma, może być wata, kawałek płatka kosmetycznego/. Na sygnał dmuchają do siebie piórka, dmuchnięcie musi być na tyle silne, żeby doleciało do drugiej osoby.

 

Dziękuję  „Żabkom” za zabawę!

 

 

 

 

Środa 25.03.2020 

 

Temat dnia:   PORZADKI W SZAFIE    - zabawy popołudniowe 25.03.2020r

          Serdecznie witam dzieci z grupy „Żabki” i ich rodziców.

1.      Rodzicu zabaw się z dzieckiem w segregowanie ubrań

-  Zabawa dydaktyczna. „Zaczarowana garderoba”

Połóż na dywanie ubrania zimowe i wiosenne powiedz dziecku, że są to ubrania z szafy Pani Wiosny. Zaproponuj mu by pomógł zrobić porządku z ubraniami Pani Wiośnie. Zadaniem dziecka jest pozostawienie wszystkich ubrań wiosennych a odłożenie rzeczy zimowych. Poproś dziecko o  uzasadnienie dlaczego właśnie te ubrania zostały odłożone? ( ubrania zimowe).

 2.      Posłuchaj z dzieckiem piosenkę:

       https://www.youtube.com/watch?v=B4jmkwQNsX8


3.      Zabawa „Mycie okien” Rodzic oznajmia: Podłoga odkurzona, kurze pościerane, zostaje jeszcze tylko umycie okien. Stań w parze z dzieckiem( rada: rodzic może ukucnąć by dziecku było łatwiej). Jedno z was niech stanie prosto (będzie oknem), a drugie niech ustawi się za plecami (będzie myło okno). Potem zamieńcie się rolami. Gotowi?  Zatem do dzieła.

  -Najpierw spryskujemy okno płynem – psik, psik, psik. (dzieci pukają paluszkami
    w plecy  rodzica)
  - Potem myjemy okno. (dzieci ruchami okrężnymi masują całą dłonią rodzica po         
     plecach)
  - Na koniec ściągamy płyn. (dzieci przesuwają brzegiem dłoni z góry na dół)
  - A teraz zamiana

 4.      Obejrzyj z dzieckiem bajkę, jak Bolek i Lolek robili wiosenne porządki

 

       https://www.youtube.com/watch?v=_p-y7AcRvJo&t=34s

                           Życzę miłej zabawy i pozdrawia pani Lucyna Pisula

Galerie zdjęć w trakcie przygotowywania. Zapraszamy wkrótce!

« Powrót

Przedszkole nr 1 w Złotowie

ul. Grochowskiego 14, 77-400 Złotów
NIP: 767-169-88-76
tel. +48 67 263 3358
E-mail: p1@przedszkola-zlotow.pl